Ta książka to poradnik o tym, jak robić zdrowe i przemyślane zakupy. Praktyczny przewodnik po wszystkich działach w supermarkecie. W przystępny sposób opisujący produkty, analizujący ich skład, rozprawiający się z mitami na temat żywności. Lektura poradnika ma pomóc nam wszystkim – konsumentom podejmować lepsze decyzje zakupowe. To jeden z pierwszych takich poradników na rynku wydawniczym.

Poradnik ,,Zdrowo przez supermarket’’ to:

  • Obszerne kompendium na temat żywności i wyborów żywieniowych.

  • Jeden z pierwszych na rynku poradników żywieniowych.

  • Książka obejmująca wszystkie segmenty żywności.

  • Pozycja ułatwiająca podejmowanie decyzji konsumenckich.

  • Książka zawierająca praktyczną wiedzę, napisana przystępnym językiem.

0
strony
0
rozdziałów
0
grup produktów
0
ekspert żywieniowy

Ta książka to praktyczny poradnik zakupowy, który przeprowadzi nas przez wszystkie działy w supermarkecie.

Spis treści

1. Zamiast nudnego wstępu, czyli po co napisałam tę książkę?
Przeprowadzę was nie tylko przez proces zakupów w supermarkecie, ale także przez ocean mitów żywieniowych, które postaram się obalić.

2. Zacznijmy od podstaw, czyli instrukcja czytania etykiet
Porównuj podobne produkty, biorąc pod uwagę ich skład (im krótszy, tym lepiej), wartość odżywczą i cenę. Jeśli skład jest taki sam, wartości odżywcze identyczne, a cena inna, to często nie ma sensu przepłacać.

3. Czy „E” to najgorsza litera alfabetu?
Mówi się, że współczesna żywność to sama chemia. Ale przecież woda, witaminy czy składniki mineralne, to również nic innego jak „chemia”. Człowiek także się z niej składa – jesteśmy zbieraniną różnych związków chemicznych. Żeby nie było jednak tak kolorowo, istnieje grupa dodatków, której powinny w szczególności unikać dzieci.

1. Warzywa i owoce
Gdy mrozimy owoce czy warzywa, zachowujemy większość ich składników odżywczych. Mrożonki dostępne w sklepach to warzywa i owoce poddawane mrożeniu tuż po zbiorach, z małym narażeniem na straty witamin i składników mineralnych. Jednak droga od producenta do konsumenta jest długa i odbywa się przez wielu pośredników. Mrożonki nie powinny być rozmrażane i ponownie zamrażane, przede wszystkim ze względu na ryzyko mikrobiologiczne.

2. Nabiał
Nabiał to grupa produktów, która ewidentnie ma w naszym społeczeństwie „pod górkę”. Ilość mitów związanych z samym tylko mlekiem pozwoliłaby stworzyć osobny rozdział w tej książce. W tym miejscu skupię się po prostu na przedstawieniu faktów, czyli zarówno zalet, jak i wad nabiału.

3. Produkty zbożowe
W składzie chleba wystarczy nam tak naprawdę mąka – najlepiej o jak najwyższym typie, a także woda i sól. Już nawet drożdże będą dodatkiem opcjonalnym, co nie oznacza, że negatywnym – wtedy potrzebny będzie także dodatek cukru. Zwróćcie także szczególną uwagę na nazwy chlebów, jak np. chleb słonecznikowy, ziarnisty, wieloziarnisty itp. To najczęściej handlowe nazwy zwykłego pszennego bochenka, tyle że z dodatkiem pestek na wierzchu.

4. Nasiona roślin strączkowych
Gdybym wrzucała do skarbonki złotówkę za każdym razem, gdy słyszę, że nie warto jeść strączków, bo to niepełnowartościowe białko, to uzbierałabym już całkiem niezłą sumę pieniędzy. Co w takim razie ze sportowcami na diecie wegańskiej? Jak dostarczają sobie białka, skoro nie jedzą mięsa, jajek, ryb czy nabiału? Czy mają jakieś nadprzyrodzone moce, które wykorzystują pod osłoną nocy, żeby zbudować masę mięśniową, jedząc tofu?

5. Tłuszcze
Dzięki doświadczeniu pracy w mediach społecznościowych doskonale wiem, że wybór odpowiedniego tłuszczu do smażenia rodzi wiele emocji. Większe poruszenie wywołuje już chyba tylko wybór ulubionego majonezu, batalia między pomidorową z ryżem a pomidorową z makaronem, czy kwestia placków ziemniaczanych z cukrem. W tym rozdziale zajmę się wyposażeniem waszej spiżarni. Wezmę pod uwagę wszystko to, co przekazuje nam nauka na temat olejów, orzechów, pestek, itp., a także naszego polskiego „superfood”, czyli siemienia lnianego (w opozycji do ciągle popularnych nasion chia).

6. Przekąski
Kiedy robimy zakupy w markecie, jesteśmy narażeni na impulsywne sięganie po przekąski, ponieważ produkty tej kategorii są porozrzucane niemal w każdym dziale. Dotyczy to szczególnie słodkich czy chrupiących produktów – z pozoru niskoenergetycznych i pakowanych jako porcja „na raz”, którą można szybko zjeść i zapomnieć, że tak naprawdę spożyliśmy posiłek.

7. Napoje
Każdy z nas wie, że na co dzień trzeba dbać o bilans wodny. Wszyscy specjaliści trąbią przecież o 2 litrach wody; powstają nawet specjalne aplikacje, które mają nam przypominać o konieczności oraz regularności jej spożywania. Jak to więc jest z tymi płynami? Czy kawa i herbata odwadniają lub utrudniają wchłanianie jakichś składników mineralnych, czy też można wyciągnąć z nich jakieś korzyści? O tych popularnych wątpliwościach w tym rozdziale.

1. Produkty dla dzieci. Na pewno?
Ser żółty „dla dzieci”, jogurcik „dla dzieci”, parówki „dla dzieci”. – Dla dzieci, czyli jakie? Inne, lepsze? Na bazie składników dobranych ze szczególną ostrożnością i troską o zdrowie najmłodszych? A może dokładniej przebadane? Jedno jest pewne: takie produkty z pewnością znajdziemy w kolorowym opakowaniu, najlepiej z jakąś bajkową postacią, a dodatkowo o przyjaznym kształcie.

2. Uwaga na fit produkty
Co tak naprawdę oznacza, że produkt jest ,,fit’’? Mamy bowiem do czynienia z „fit” batonem, sernikiem, „zdrowymi” ciasteczkami w dziale „zdrowej żywności”, czy też „dietetycznym” makowcem? Skoro w sklepach istnieją zazwyczaj działy „zdrowa żywność”, to czy cała reszta asortymentu jest żywnością „chorą” i „niezdrową”?

3. Superfoods kontra rzeczywistość
Superfoods to inaczej superżywność. Termin ten zaczął docierać do nas około roku 2015, wraz z pierwszymi produktami tego typu. Na naszym rynku pojawiły się wtedy jagody goi, młody zielony jęczmień, nasiona chia i tym podobne. Drogie i egzotyczne. Nikt nie wiedział, o co chodzi, ale wszyscy kupowali. No bo „super”.

4. Koktajle zamiast posiłków?
Szybki tryb życia determinuje poszukiwanie rozwiązań, które mogą ułatwić nam wypełnianie codziennych obowiązków. Ostatnio popularne stało się wprowadzanie do diety gotowych koktajli, które ze względu na skład reklamowane są jako Mercedes wśród produktów do rozpuszczania w wodzie. Podbijają media społecznościowe, a co za tym idzie – zwracają uwagę przeciętnego konsumenta. Często podkreślane są ich dodatkowe zalety, takie jak wegański skład, który ma pozytywny wpływ na naszą planetę. Bajka – nic tylko kupować! Czy rzeczywiście?

5. Pokusy przy kasie, czyli jak uniknąć zbędnych produktów w koszyku
Zakupy spożywcze to część naszej codzienności. Jak jednak nie dać się zwariować i nie opuścić marketu z produktami, które nie są nam potrzebne, a ich kupno było tylko chwilowym impulsem? Musicie wiedzieć, że te wszystkie słodkie przekąski, lody i napoje gazowane, nie znajdują się w tym miejscu (tuż przy kasie) bez powodu.

6. Kuchnia zero waste
Najważniejszym elementem przygotowywania posiłków – tak, aby niczego nie marnować – jest kreatywność kulinarna. Jeśli planujecie na przykład zrobić leczo z cukinii – pomyślcie, w jaki sposób można ją w pełni wykorzystać (pozostawiony kawałek możesz np. dodać do jajecznicy czy sałatki). Podobnie z serami i produktami, których nie jesteśmy w stanie zużyć „na raz”.

7. Zdrowe odżywianie – drogie i czasochłonne?
To ciekawe, ale dość często słyszę powtarzany stereotyp, że zdrowe jedzenie jest drogie. Nie wziął się on znikąd, jak każdy mit ma swoje solidne podłoże. Sama dokładnie pamiętam, gdy jako studentka dietetyki z zainteresowaniem śledziłam nowinki spożywcze, takie jak choćby nasiona chia czy młody zielony jęczmień, spirulinę, itp.

8. Podsumowanie, czyli czy żywność jest czarna lub biała?

1. Szablony, lista zakupów
2. Funkcje dodatków do żywności
3. Sezonowy kalendarz warzyw i owoców
4. Bibliografia

.

KUP KSIĄŻKĘ

Kupisz ją wyłącznie na tej stronie, nie ma jej w księgarniach.

książka + planery

59,90 oszczędzasz 21,20
  • książka
  • komplet planerów żywieniowych

pakiet premium + książka gratis

99,90 oszczędzasz 75 zł
  • GRATIS KSIĄŻKA „Ach ten cukier!”
  • książka + ebook
  • komplet planerów żywieniowych
  • zdrowa pasta orzechowa (300 g)

komplet 2 książek

65,00oszczędzasz 20 zł
  • książka „Zdrowo przez supermarket”
  • książka „Ach ten cukier!”

ebook

30,90
  • Zdrowo przez supermarket
  • wierna konwersja wydania papierowego
  • przydatne infografiki i zestawienia
  • ebook w wersjach epub oraz mobi

książka

44,90
  • piękne wydanie papierowe
  • ponad 370 stron
  • przydatne infografiki i zestawienia

ebook

9,90
  • Z apką na zakupy
  • przydatne kompendium o aplikacjach żywieniowych
  • uzupełnienie książki podstawowej
  • ebook w wersji PDF
Od dziś do pakietu Premium dołączamy gratis pierwszą książkę Ani Reguły tj. „Ach ten cukier!”. Jest to kompendium wiedzy na temat cukrzycy i insulinooporności oraz zdrowych nawyków żywieniowych. Autorka Anna Reguła pokazuje, jak unikać cukru i czym go zastępować, a także wyjaśnia, jak radzić sobie ze skutkami niewłaściwej diety. 
Poza tym w pakiecie poza dwiema fizycznymi książkami dołączamy ebooka „Zdrowo przez supermarket”,  oraz pyszną Krukamellę – pastę orzechową ze zdrowym składem (300g). Jest to specjalna limitowana seria wyprodukowana z okazji wydania naszej książki. Zestaw zawiera również komplet planerów żywieniowych z dołączonym kalendarzem sezonowych warzyw i owoców.

Dyplomowana dietetyczka, edukatorka żywieniowa, autorka szkoleń i e-booków, autorka książki „Ach, ten cukier” (2020), która okazała się hitem wydawniczym.

Największa przeciwniczka celebrity based medicine i wszystkiego co przyczynia się do nieuzasadnionego detoksu portfela. Twardo głosi, że dietetyka to nauka, nie opinia, dlatego nie znajdziesz tutaj informacji wyssanych z palca lub magazynu dla pań.

Założycielka jednego z najbardziej popularnych profili na instagramie o tematyce dietetycznej w Polsce. Autorka ebooków, szkoleń, planów dietetycznych oraz najbardziej popularnych i pomocnych infografik w internecie. W jej spiżarni zawsze znajdzie się zapas masła orzechowego żeby zalepić usta tym, którzy będą twierdzić, że są w deficycie i nie chudną. Absolwentka Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie na kierunku dietetyka.

FRAGMENT KSIĄŻKI

RECENZJE

To przystępny, konkretny i rzetelny przewodnik. Dla osób, które nie wiedzą do końca, na co tak naprawdę warto zwracać uwagę przy zakupach spożywczych lub chcą usystematyzować swoją wiedzę w tym zakresie.

Radosław Smolik, Dietetyka oparta na faktach

Książka Ani to prawdziwy przewodnik po sklepowych półkach. Pozwala dokonywać świadomych wyborów i unikać pułapek, jakie zastawiają na nas producenci. Polecam każdemu, kto chce uodpornić się na marketing.

Viola Urban, autorka książek kulinarnych i bloga okiemdietetyka.pl

FAQ – najczęściej zadawane pytania

Nie. Książki Zdrowo przez supermarket nie kupicie w księgarniach lub salonach sprzedaży. Dostępna jest tylko w Internecie, na stronie, na której właśnie jesteście:) Bezpośrednią sprzedaż prowadzimy przez sklep beisel.pl, na który zostaniecie przekierowani, chcąc zakupić książkę. 

Oczywiście. Wystarczy zaznaczyć taką opcję w momencie zakupu. Przekazanie do realizacji zakupu następuje od razu.

Każdy zakupiony produkt (książka czy cały pakiet) można zwrócić (odstąpić od umowy kupna) w ciągu 14 dni od daty odbioru bez podania przyczyny. Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy listownie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej (bok@baisel.pl).

Zwrotom podlegają towary oryginalnie zapakowane, nieużytkowane. Należy koniecznie dołączyć dowód zakupu np. kopię/oryginał paragonu, faktury VAT lub potwierdzenia dokonania płatności lub inny przewidziany przez prawo dowód zakupu). Zakupiony produkt należy zwrócić na adres: Magazyn Centralny MyMusic,  ul. Wierzbowa 141a, 62-081 Wysogotowo.

Podobne sytuacje zdarzają się bardzo rzadko, ale czasami (najczęściej w drodze) coś się wydarza. Zapewniamy jednak dostawę produktu pozbawionego wad fizycznych i prawnych. Czujemy się odpowiedzialni względem klienta, jeżeli produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Książkę albo pakiet należy zwrócić na adres: Magazyn Centralny MyMusic, ul. Wierzbowa 141a, 62-081 Wysogotowo.

Zamówienia staramy się realizować na bieżąco. Jeśli zamówienie nastąpi w dniu roboczym, przesyłka powinna do was trafić w ciągu dwóch – trzech dni roboczych. (Trzeba ją jeszcze skompletować, zapakować i przekazać firmie kurierskiej lub Poczcie). W sytuacji, kiedy mamy więcej zamówień, ich realizacja może wynieść maksymalnie 4-5 dni.

Tak, realizujemy wysyłki zagraniczne. Koszt poszczególnych wysyłek obliczany jest na podstawie kodu pocztowego wpisywanego do formularza wysyłki. Niestety na ten moment nie realizujemy wysyłek do Wielkiej Brytanii:( Jest to spowodowane brexitem i wciąż nieustabilizowaną sytuacją związaną z kwestiami cła oraz innych podatków. Mamy nadzieję, że już wkrótce sytuacja ta się zmieni.

Szybko i sprawnie. Faktura jest wysyłana wyłącznie w formie elektronicznej, w momencie dokonania zakupu i płatności.

Tak, ale jedynie przy zakupie książki w przedsprzedaży (która trwa od 13 marca do 9 kwietnia br.). Czy będzie taka możliwość jeszcze później – na razie nie przewidujemy.

Kupując tę książkę, wspierasz posiłki dla potrzebujących.